wtorek, 15 listopada 2011

Urodziny Aleksandry


Dziś - pierwszy raz w życiu - wymyślałam życzenia urodzinowe dla małej dziewczynki. Ale zanim do kartki usiadłam, postanowiłam przejrzeć, w ramach rozpoznania konkurencji, trzy pierwsze zbiory gogli na temat urodzinowych wierszy dla rocznych dzieci. Przeczytałam, zamarłam i... koniec. Takiej grafomanii, jak w tym temacie, jeszcze chyba nigdy nie widziałam!
Wskoczył kotek na ławeczkę,
zdmuchnął na torcie jedną świeczkę
i zamiauczał pięknie miau.
Teraz pobiegł bez miauczenia,
żeby złożyć ci życzenia.

W twoje pierwsze urodziny
życzę ci pogodnej miny,
życzę ci wiary w siebie
i byś na ziemi czuła się jak w niebie.
(korekta- u.)

Więcej grzechów nie pamiętam i od razu się cieszę, że kupiłam swojej chrześnicy w prezencie coś naprawdę wyjątkowego: zbiór dzieł Wandy Chotomskiej - dzieciom.


Różnica między grafomaństwem a poezją jest taka:
- Hipopotam jest istotą,
która bardzo lubi błoto. -
Tak powiedział hipopotam
i od razu – chlup! – do błota.

Tygrys się po klatce miota:
- Hipopotam? Chlupopotam!
Chlupnął błotem naokoło
i zabłocił całe ZOO!

Spojrzał kojot na kojota:
- Hipopotam? Chlapopotam!
Chlapnął błotem na kojoty,
więc weźmiemy go w obroty!

Sarnim wzrokiem patrzy sarna:
- Co on zrobił? Rozpacz czarna!
Hipopotam? Chlapobłotam!
Jak wyglądam? Jak sierota!
Co on zrobił z biednej sarny?
Mnie jest nie do twarzy w czarnym!

(...)
Siedzi w błocie hipopotam,
chlupopotam, chlapopotam,
chlapobłotam, chlupobłotam,
plamobłotam, piegobłotam,
hipobłotam, hipoposotam -
boi się wychylić z błota.

"Hipopotam lubi błoto"

A jaka piękna jest Chotomskiej historia o motylu! Ach...

1 komentarz:

Patrycja pisze...

Świetna propozycja przed mikołajkami:)Moja siostrzenica-molica książkowa powinna się ucieszyć.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...