piątek, 1 lipca 2011

Do słownika - lato 2011

Nadszedł lipiec. I z okazji tego święta chciałabym Wam zaproponować - w ramach odświeżenia języka - zabawę, która polega na dodaniu do swojego codziennego słownika jednego (lub więcej) proponowanych przeze mnie wyrazów. Polecam je zwłaszcza... na całe wakacje.:)

Wydają mi się trochę zapomniane, a są pełne uroku. Podam je wraz ze znaczeniami - dziś część pierwsza. Zapraszam!

nieudacznik, głupek, oferma;
osoba, która uważa, że jest "cool", a tak naprawdę jest żałosna
i na dodatek brzydka; patrz: pryszcze, głupi wyraz twarzy, durne odzywki
miejski.pl

mówisz o czymś, zwykle długo, z namaszczeniem
(dopiero potem: prawisz komplementy i morały - u.)
PWN

do człowieka: o kolesiu jakimś takim nieskoordynowanym z wyglądu,
od którego z daleka wali frajerstwem; słowo obraźliwe
miejski.pl

lekcew. człowiek nierozgarnięty, niezaradny
PWN

1. łzawiący, ropiejący, zaczerwieniony;
2. potocznie: kiepski, lichy, pośledni
sjp.pl

o oku: zaropiały i zaczerwieniony;
też o człowieku: mający takie oczy
PWN

rozmyślać, zastanawiać się
PWN

4 komentarze:

Tomasz pisze...

jak dumać to i kminić powinno być :P

Anonimowy pisze...

Pewien kaprawy przychlast i gamoniowaty frędzel dumali nad znaczeniem słowa "prawić". Dumali, kminili lecz wiele w swych główkach nie wykontemplowali.

. pisze...

podoba mi się ta zabawa : )

Mała Mi pisze...

;) świetny pomysł!! Choć muszę przyznać, że słowo "przychlast" zawsze znaczyło dla mnie kogoś kto się dołącza na doczepkę... kogoś niekoniecznie chcianego w danej chwili :)
A "kaprawy"... zacne słówko ;)

Ja bym dołączyła słowo "kontent" ;) lubię je i jest takie pozytywne :P

Miłego dnia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...