środa, 19 stycznia 2011

Mów do mnie jeszcze

Pieszczoty zaintrygowały mnie tak naprawdę latem zeszłego roku.

Najpierw ona jedna - i rodzina. Pieszczotka. Pieszczotliwie [mi mów]. Pieszczoch i pieszczoszka. Lubię połączenie głosek szcz- (i -szcz-) w naszym języku. Są przecież w szczęściu!

Nie zrobiłam żadnych specjalnych badań słownikowych nad pieszczotami, ani nad równie interesującym czasownikiem pieścić. Ciekawiło mnie tylko to, co mogę sama znaleźć w otoczeniu: wypieścić, rozpieścić i popieścić, od tego przymiotniki: wypieszczona, rozpieszczona, popieszczona...

A potem znalazłam gdzieś słowo zapieścić (kogo? co?), nienotowane w słownikach, przypominające budową zabić, zatłuc, zamordować - więc śmierć...

2 komentarze:

Maciej pisze...

a dlaczego prąd "pieści"?

u. pisze...

Pieści? Mnie to zawsze kopał... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...